شرکت صنعتی و معدنی

اپال پارسیان سنگان

  • 2425
  • 151 مرتبه
استفاده از حداکثر توان تولید داخل از طریق شناسایی صحیح تولیدکنندگان داخلی و ارجاع کار به واحدهای توانمند تر باعث کاهش وابستگی به خارج از کشور می گردد.

استفاده از حداکثر توان تولید داخل از طریق شناسایی صحیح تولیدکنندگان داخلی و ارجاع کار به واحدهای توانمند تر باعث کاهش وابستگی به خارج از کشور می گردد.

1402/10/11 01:28:21 ب.ظ

 

به گزارش واحد اطلاع رسانی و تبلیغات؛ رضا ارجمند مدیر واحد تکنولوژی و  بومی سازی شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در گفت و گوی اختصاصی با واحد روابط عمومی افزود: هدف اصلی واحد تکنولوژی و بومی سازی شرکت اپال پارسیان سنگان شناسایی و پایش شرکتهای داخلی دارای توانایی لازم در زمینه ساخت و تولید قطعات و انجام فعالیتهای پژوهشی در جهت رفع نیازهای داخلی است که در نهایت منجر به عدم وابستگی به خارج از کشور می گردد.

مدیر واحد تکنولوژی و بومی سازی احداث این واحد را در سال 97 و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر توان تولیدات داخلی عنوان کرد.

ارجمند نیازسنجی درون سازمانی، شناسایی نیاز واحد های تولیدی داخل کشور ، استخراج مشخصات اقلام موردنیاز از طریق مهندسی معکوس و تهیه و تدوین نقشه های مربوطه ،  تهیه دفترچه های تکنولوژی ساخت، بررسی موارد توسط واحد R&D و در صورت امکان ، بهبود آنها از طریق این واحد،  ارجاع کار به واحدهای توانمند شناخته شده داخلی و در نهایت  کنترل و پایش مستمر واحدهای تولید و اقلام در دست ساخت را  از مهمترین فرایند های این واحد برشمرد.

ارجمند در ادامه این گفتگو به مهمترین دستاورد های این واحد در زمینه بومی سازی اشاره نمود  و گفت از ابتدای شروع فعالیت این واحد تا دی ماه سال 1402 تعداد 4206 قطعه بومی سازی همچنین تعداد 10152 شیت نقشه مهندسی معکوس تهیه شده است که این مقدار از طریق برنامه ریزی 59935  نفرساعت فعالیت مهندسی حاصل شده است.

مدیر واحد تکنولوژی و بومی سازی  اضافه کرد: تنها در یک سال گذشته سود ریالی حاصل از بومی سازی قطعات و تجهیزات مربوط به 5 پروژه شاخص در این واحد معادل 920 میلیارد ریال صرفه جویی می باشد .  

ارجمند مهندسی معکوس 15 تجهیز استراتژیک از4206  ردیف قطعات و تجهیزات پایش شده، بومی سازی 9 تجهیز دارای تکنولوژی سطح بالا و همچنین تدوین و تهیه 825جلد دفترچه تکنولوژی ساخت را از مهمترین اقدامات انجام شده از ابتدای تشکیل واحد تا کنون در این واحد عنوان کرد.

ارجمند به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد دانش بیان نیز گذری زد و گفت: شناسایی و شروع همکاری با 86  شرکت دانش بنیان در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات صنعتی ،3 دانشگاه/ مرکز علمی/پارک علم و فناوری می تواند نویدی برای آینده روشن این واحد باشد .

وی از ردیابی و ارزیابی 211 شرکت فنی-مهندسی بومی (واجد شرایط استاندارد تست و کالیبراسیون ایزو 1702 و 17025 خبر داد و تصریح کرد: 285 شرکت دانش بنیان واجد شرایط نیز شناسایی و ردیابی شده اند که انشاالله به همت کارکنان پرتلاش و خبره این واحد می تواند در راستای توسعه و رشد بیش از گذشته واحد مثمر ثمر باشد

ارجمند انجام بیش از 11 پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد از 4 دانشگاه معتبر کشور و همچنین چاپ 4 مقاله بین المللی در معتبرترین ژورنال های بین المللی و 8 مقاله داخلی و کنفرانسی با حمایت شرکت و امضاء تفاهم نامه های همکاری با پارک های علم و فناوری خراسان رضوی را از دیگر دستاورد های این واحد خواند.

مدیر واحد تکنولوژی و بومی سازی در انتها با بیان اینکه واحد تکنولوژی و بومی سازی با اهداف بلند مدت خود می تواند جایگاه ویژه ای در شرکت اپال پارسیان داشته باشد،  افزود: تهیه نقشه ها و دفترچه های تکنولوژی ساخت کلیه قطعات کارخانه های کنتسانتره و گندله و همچنین شناسایی حداکثری شرکت های توانمند داخلی جهت قطع وابستگی هرچه بیشتر به خارج از کشور از برنامه هایی است که کارکنان واحد در تلاشند به زودی عملیاتی نمایند و برگ زرین دیگری بر اوراق درخشان شرکت اپال پارسیان سنگان اضافه نمایند.

فایل های پیوست
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.